marți, 5 august 2008

Rute alternative si reguli de mers cu bicicleta



Un prieten ne-a intrebat: Da' de ce sunt asa de intortocheate rutele voastre alternative?

Pentru ca:

1. Pistele sunt facute in ideea sa se evite marile strazile aglomerate si sa faca cat mai usoara deplasarea
2. Chiar daca sunt mai lungi fata de drumul optim evita ambuteiaje si astfel economisesc timp
3. Sunt create pe stradute linistite care sunt si pitoresti
4. Sunt create prin locurile mai putin poluate
5. Urmaresc pe cat posibil sensurile unice ale strazilor si evita pe cat posibil trotuarele foarte circulate

Si cum ar trebui sa circulam pe ele? Cu grija :). Adica:

1. Fiti foarte atenti la semnele de prioritate si la stopuri
2. Semnalizati cu mainile in pozitie orizontala, din timp, viitoarea directie de deplasare
3. Mai bine alegeti trotuarele daca nu sunteti siguri pe voi
4. Mare atentie la copii, caci pot sari in fata bicicletei
5. Purtati materiale reflectorizante, sau daca nu macar avertizoare(deschise) pe timp de noapte
6. Noaptea folositi luminile de culoare alba fata si stopurile in spate
7. Puneti-va pe roti “ochi de pisica”
8. Folositi soneria cand rulati pe trotuare
9. Nu mergeti doua sau mai multe biciclete in paralel
10. Tineti cel putin o mana pe ghidon
11. Purtati casca de protectie
12. Daca va simti incomod intr-o situatie din trafic, coboarati de pe bicicleta si treceti pe trotuar

5 comentarii:

Digital Writing spunea...

Am şi eu sfaturi: http://cyberculture.ro/blog.

padurica spunea...

As vrea sa tiu si eu, daca tot s-au facut piste de biciclisti, de ce pe spaliul independentei, intre Carrefour Orhideea si Piata Unirii, trebuie sa iti iei ramurile copacilor in fatza si de ce trebuie sa stau la trei stopuri ca sa trec pe partea cealalta? Bataie de joc.
Adica nu tunde nimeni copacii aia si de multe ori nu ai cum sa eviti acele crengi care ajung la un metru de pamant. Iar in privinta stopurilor, intr-o intersectie, ca sa treci pe partea cealalta, ori treci direct in fata, si traversezi o singura data, ori alegi calea cea mai stupida si o iei pe ocolite, adica traversezi de trei ori ca sa ajungi in acelasi loc. Eh, in cazul nostru, al biciclistilor, daca o luam pe banda marcata, avem surpriza ca suntem obligati sa facem marele ocol.

dgrp17us1 spunea...

Da. Adevarat. Pista de pe spali e practic de nefolosit. SI mai ales din punct de vedere al eficientei deplasarii. Noi incercam mereu sa alegem alte rute

DaneluGDZ spunea...

din pacate si eu ma chinui cu acceasi problema in bucuresti, oricat as incerca sa merg doar pe pistele de bicicleta nu reusesc pt ca sunt masini parcate acolo....asa ca cel mai bine e sa plec cu bicicleta la munte unde ma pot plimba in voie...

cristi milco spunea...

Buna intrebarea lui Padurica. Si nu numai ca dai cu capul in pomi pe splai, dar sunt si santuri in care vrei-nu vrei, trebuie sa intri. In plus, e si foarte ingust, incit, daca trece vreun pieton pe acolo, abia de ai loc sa treci, doar daca e atent si se fereste de tine. Asa mi-am facut eu praf maneta de la unul din schimbatoarele de viteza, cind o dama se lafaia pe pista, si eu am trecut de ea, fara a o atinge, insa m-am dezechilibrat din acea cauza si mi-am lovit bicicleta de gardul de linga pista. Si sa nu mor de ciuda ca bicicleta e un unicat, si ca arata superb? De atunci am cam inceput sa uit de pistele de biciclete. Sa se ia vreun politist de mine, ca ii zic ce s-a intimplat. Oricum, multe din piste sunt ocupate de masini parcate pe trotuar. Si soferilor nici ca le pasa ca e pista acolo, chiar daca au loc pe trotuar.