joi, 4 septembrie 2008

Sectorul 4 - 4.1 - Unirii-Tineretului-Pta Sudului-Metro

Tronson 1















Traseu

+ P-ta Kogalniceanu
- Calea Plevnei
- Pod Izvor
- Metrou Izvor
- Parc Izvor
- B-dul Libertatii
- Piata Regina Maria

          (dus)                           (intors)
- Mitropolit Nifon             - 11 iunie
                                   - Gramont
                                    - George Georgescu
                                   - B-dul Unirii

Detalii traseu

Zona metroului Izvor este mereu agomerata de oameni - statia de metrou, de autobuz, plus podul Izvor. De asemenea, mare grija in Parcul Izvor, mai ales seara, la copiii care pot fi chiar pe pista marcata, imprevizibili in miscari si reactii.

Tronson 2
















Traseu

- Parcul Carol
- Cutitul de Argint
- Parcul Tineretului (posibile trasee diferite dus-intors)

Detalii traseu

Parcul Carol – cum se intra in parc dinspre Unirii, nu se merge drept inainte spre monumentul din varf (alee pietruita, cu scari), ci prin dreapta, incepe o alee asfaltata care urca lin, tinand mereu dreapta, lasam monumentul in stanga, si iesim in strada Cutitul de Argint, aproape de intersectia cu Calea Serban Voda.

Tronson 3















Traseu

- Parcul Tineretului (posibile trasee diferite dus-intors)
- Piscului
- Dambului
- Martisor
- Calea Vacaresti
+ P-ta Sudului
- Daracului
- Paduroiu

Detalii traseu

Parcul Tineretului – am propus un traseu de parcurgere dinspre Parcul Carol spre Piata Sudului (dus – cu urcare mai putina, pentru bicicletele mai putin performante…) si unul in sens invers (intors – coborare continua lina).
Traseul de dus strabate parcul prin mijloc, deoarece pana la aleea principala se coboara; pe aleea principala larga se merge drept, se traverseaza podul peste lac si mai ramane o penultima foarte scurta bucata pietruita de urcat accentuat (in memoriam Paris-Roubaix), pe langa Sala Polivalenta, dupa care, in dreapta, alea principala ne scoate direct in Strada Piscului; traseul de intors incepe pe Strada Piscului, paraseste aleea principala inainte de Sala Polivalenta, dupa ultima cale ferata facem stanga mult si dam in aleea de pe buza abrupta a parcului dinspre lac, pe care coboram mult,  lin si cu atentie (destul de ingusta, copii !!!) pana la iesirea din parc. 
Parcul Tineretului are plusuri si minusuri: destul de greu de facut alte trasee inspre Piata Sudului, deorece exista multe caruseluri, linii de trenulet, agitatie, copii, insa la prima ora privelistea si aerul sunt excelente; de asemenea, la prima ora si noaptea de evitat aleile mici, mai putin umblate (caini !!!) – ultima observatie valabila in toate parcurile din Bucuresti (inclusiv Carol !!!).

Tronson 4















Traseu

- Paduroiu
- Urucu Adrian
- Rezonantei
- Cricovul Sarat
- Serg. Nitu Vasile
- Picturii
- Trivale
- Tarnava Mica
- Covasna

Detalii traseu

Zona stradutelor dintre Soseaua Oltenitei si Calea Vacaresti, pe de o parte, si zona dintre Soseaua Oltenitei, B-dul Constantin Brancoveanu si Serg. Nitu Vasile, pe de alta parte, sunt extrem de rapide (asfalt bun, putine masini, atentie insa la intersectii, de asigurat bine) si placuta (cartier de case ingrijite – prima zona, blocuri cu multa verdeata intre ele – a doua zona, aer curat nepoluat, caini aproape deloc).
Marele avantaj este acela ca ne permite sa evitam marile artere din jur (si ele foarte bine asfaltate, insa extrem de circulate – trafic greu).

Tronson 5















Traseu

- Covasna
- Stupilor
- Turnu Magurele
- Parcare Selgros - Hornbach
- Drumul Gilaului
- B-dul Metalurgiei
+ Metro Berceni – Real

Detalii traseu

Daca v-ati propus cumva sa mergeti la Selgros, Hornbach, Metro, Real sau, de ce nu, in curand, la viitorul Mall Berceni, cu bicicleta … (eu pe acolo lucrez, de aici interesul) puteti alege traseul prin parcarea Selgros-Hornbach pentru a evita intersectia Magurele-Obregia precum si o bucata din poluatul si prea-plinul de trafic greu (Atentie, Vama – tiruri muuulte stationand pe marginea soselei!!!) B-dul Metalurgiei.


Concluzie

Acest traseu de 11 km poate fi parcurs in 45 de minute, in ritm sustinut, insa cu o bicicleta modesta. Marele castig al acestui traseu este ca realizeaza traversarea a mai mult de jumatate de Bucuresti, evitand total marile bulevarde poluate si aglomerate. 
Asadar, contrar zvonurilor, se poate circula cu bicicleta prin Bucuresti. De o luna de zile de cand realizez acest traseu aproape zilnic nu am avut nici un incident de masina, nu m-a muscat nici un caine, nu m-a injurat nici un sofer sau pieton. Asfaltul este excelent aproape peste tot, chiar si pe stradutele din spate, dintre blocuri. 
Asa ca va urez: spor la pedalat!

Niciun comentariu: